用の美を宿したプロダクトで
猫も人も幸せになる世界を叶える

Katteがもっとも大事にしているのは、
猫の幸せと飼い主である皆さんの幸せです。

そのためにKatteから生まれるプロダクトは、
猫の行動学を考慮した使いやすさとインテリアを損なわない美しさにこだわりました。
それは、民藝でいうところの“用の美”です。

また、同時にサステナブルな意識も大切にし、Katteでは必要以上の生産を行わず、持続可能なプロダクトを製作したいと考えています。

たとえば、現在の主力プロダクトである「La Toilette」は、
猫用トイレとしては世界的にも珍しいオール金属製です。
これは、リサイクル率の高いアルミニウムや真鍮を主素材として用いることで、地球環境に与える負担を減らすことができます。

今後は使わなくなったプロダクトを回収する仕組みまで構築し、より一層、サステナブルな取り組みにも力を注いでいきます。

We promote happiness for cats and human beings through the products with the beauty of use.

The happiness of the cats and their owners is the most important thing to us. In order to achieve this, we design to be both useful in terms of cat behavior and beautiful as good furniture.

Katte is an environmentally conscious company. We don’t make more than we need, and we produce sustainable products.

For example, our flagship product “La Toilette” is made entirely of metal. It is unique in the world.
Alminium and brass are highly recyclable materials. They have a lower impact on the global environment.

We plan to set up a recycling system by collecting our old products and to promote more environmentally friendly activities in the future.

Katteが手がけるのは、大切な家具のように
長く共に過ごしてもらえるようなプロダクトです。
そして、Katteがあることで、多くの猫や飼い主である皆さんが幸せになれる世界を目指し、これからも美しいプロダクトを提案していきます。

Katte 代表 柴田達也

Katte’s products can be used for a long time like good old furniture. We produce beautiful products to make the world a happier place for many cats and their owners using Katte’s work.

Katte CEO Tatsuya Shibata

代表プロフィールProfile

Katte代表 柴田達也

Katte代表柴田達也

1988年生まれ。
10代のころからミュージシャンを志し、25歳のときに某レーベルからCDを発売する予定だったが、鬱状態になり、やむなく音楽業界から退く。

その後は、自分の表現を求めてロッククライマーや、写真家として京都の町おこしなどを経験。コロナ禍で初めてのサラリーマンを経験するが、「世界一美しい猫のトイレを作りたい」と突然思い立ち、34歳で起業。人生の第五章を邁進中。

座右の銘は「経験は思考から生まれ、思考は行動から生まれる」

Tatsuya ShibataKatte CEO

Born in 1988. His dream was to become a musician when he was a teenager. At the age of 25 he got the chance to release a CD on a famous label, but due to mental illness he had to retire from the music industry.

He then worked as a rock climber and photographer in a small village in Kyoto to find his own way of expressing himself. During the pandemic, he worked in a company, but suddenly he decided to “make the most beautiful cat litter boxes in the world”, he started his own company in 2022. Now his new story begins.

His motto is “Experience is the child of thought, and thought is the child of action”, quoting Benjamin Disraeli.